Tuesday, September 1, 2009

Jalinan Silaturrahim

Saya sering terkenang saat-saat manis menjadi pelajar di SMUI Toh Puan Hajjah Rahmah, Sembulan Kota Kinabalu (1987-1992).Di situ lah saya belajar erti dan hakikat kehidupan yang sebenar...Seronok belajar ketika itu..walaupun jadual belajar agak ketat tapi sebab itulah saya dapat melanjutkan pelajaran ke menara gading.Masih terbayang-bayang wajah-wajah manis guru yang mengajar, masih terdengar-dengar suara guru yang mencurah ilmu....masih terngiang-ngiang di telinga nasihat para guru mendorong pelajar supaya belajar dengan tekun...antaranya Ust. Baharuddin Hj Alwi, Ustz Norhayati, Cikgu Dg Jaudah dan ramai lagi....

Saya sering teringat kata-kata allayarhamah ustz Misliah yang sering mengingatkan pelajar ketika itu supaya memperbanyakkan ibadat puasa sunat, solat sunat dan amal kebajikan yang lain...semoga Allah sentiasa merahmatimu ustazah.....

Sahabat-sahabat di TPHR tidak pernah dilupakan, ada yang masih berhubung dan ada yang lost contact...alhamdulillah semua kita menjadi manusia yang berguna..sama-samalah kita kibarkan panji perjuangan dan pengorbanan menjadi Khalifah Allah di muka bumi ini...
mudah-mudahan jalinan silaturrahim kita berkekalan hendaknya...

* SMUI TPHR dalam kenangan....*

1 comment:

  1. kenangan di SMUI TPHR 1988-1992 satu memori yang sukar untuk dilupakan.
    Kini aku sudah menjadi guru,baru ku tahu maksud mutiara kata yang keluar dari lisan guru.
    Terima kasih guru2 di SMUI TPHR

    ReplyDelete