Friday, September 18, 2009

MAJLIS IFTAR SEMPEN




15 September 2009 - majlis iftar SEMPEN telah dianjurkan oleh Panitia Pendidikan Islam dan Tasawwur Islam SMK Pekan Kota Belud atas cadangan ust. Cik Roslan.

Alhamdulillah majlis iftar mendapat sambutan yang baik daripada para guru dan para pelajar.Lebih kurang jam 5 petang para guru dan sukarelawan mula bertungkus lumus membuat persiapan tempat dan juadah...rasa seronok suasana begini,semangat bekerjasama dirasakan jalinan ukhuwwah dieratkan...apatah lagi diselitkan dengan gurau senda dan gelak ketawa...tentu rasa riang dan ceria...

Majlis dimulakan dengan bacaan Al-Quran oleh adik pelajar Muhd Umar bin Jiman, johan qari MTQ negeri Sabah 2008 dan 2009.Alunan bacaannya menenangkan jiwa menusuk kalbu, membisikkan kalimah suci mengagungkan kebesaran Illahi, rasa redha dan syukur atas nikmat Allah SWT yang maha Agung, menambahkan kecintaan kepadaMu ya Rabbi....

Selesai majlis iftar, para pelajar dan guru menunaikan solat maghrib, solat Isyak dan Tarawih di surau SEMPEN.walaupun surau sekolah kecil dan agak dhaif tapi ini bukan alasan untuk tidak mengimarahkan surau...betul kan?..Sebenarnya surau lama dirobohkan dan sekarang ini sekolah sedang dalam pembinaan bangunan baru...Mudah-mudahan dapatlah surau yang lebih kondusif selepas siap pembinaan nanti.

Syukran kepada guru-guru dan para pelajar yang menjayakan majlis ini...Terima kasih juga atas sumbangan ikhlas yang diberikan.Semoga kita mendapat limpah rahmat dan maghfirah Allah SWT....amin!!!
















No comments:

Post a Comment