![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjyCJnaCipOp49Iwsu9kDqXoABS97l6nRKyrOwbV9xD7aiPNijfWZS-fF-QvdjDHJjCPrr3abRno-V9zKbV-NFHSFtA4kUPH8-auo1LWwYE9i68U9bCtbyga-SyLy2I9NtyRLtdL43K_dKG/s320/Image0017.jpg)
oleh pengetua Sempen Abu Mos 'Onn bin Abu
"Pendidikan untuk minda dan juga hati"
Teachers should embrace student's heart as well as their mind
EIC ialah kebolehan untuk mengenali perasaan kita sendiri serta perasaan orang lain, memotivasikan diri kita sendiri dan mengurus emosi kita serta hubungan dengan orang lain.
Pembentangan 2 (Budaya Kualiti dalam perkhidmatan)
oleh En. Bunsu bin Gaga,
Unit Kepiawaian dan Dokumentasi, JPN Sabah
Masalah dalam kehidupan bekerja
* 1/3 tenaga disia-siakan kerana
1-membetulkan kesilapan
2-mencari barang
3-menyemak maklumat yang disyaki
4-membaiki dan membuat semula
5-meminta maaf kepada pelanggan kerana kesilapan
"Kepuasan pelanggan adalah petunjuk utama kepada kecemerlangan perkhidmatan"
Itulah antara butiran ceramah dalam LDP Sempen...yang penting kita ni perlu amanah dan ikhlas dalam budaya kerja, barulah kita ni cemerlang dunia dan akhirat....
No comments:
Post a Comment