Monday, October 26, 2009

Perkongsian Fikrah di Wilayah Persekutuan Labuan

Gambar ketika di Bilik Seminar Manikar Beach Resort, WP Labuan

23 Oktober 2009 - jam 4.10 petang penerbangan ke Pulau Labuan untuk menghadiri majlis ilmu Seminar Teknik menjawab SPM di Manikar Beach Resort anjuran Tenaga Insan dan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan Labuan dan Kuala Lumpur.

Saya telah disambut dengan mesra oleh consultant tenaga insan Cik Nordiana dan Cik Fatimah yang sedia menunggu ketibaan saya di airport Labuan, seterusnya membawa dan mengiringi saya ke bilik hotel dan dewan makan untuk minum petang. bersama saya seorang penceramah Sains, cikgu Eriana dari Sek Men Agama Inanam.

Kami dilayan dengan begitu baik dan ditempatkan di bilik VIP, bilik besar pulak tu...seronok rasanya, suasana pun tenang dan damai, amat selesa melakukan tugas-tugas.Sempat juga saya bersiar-siar di tepi pantai menikmati pemandangan indah di sana.

Esoknya slot ceramah bermula jam 9.30 pagi dan berakhir jam 3.30 petang, tengahari rehat dan makan tengahari. Alhamdulillah para pelajar memberi komitmen yang sangat baik, sesekali slot diselitkan dengan iklan alunan selawat dan dbacaan doa supaya mereka tidak bosan.

Selesai ceramah saya dijemput oleh kawan saya Nurdiana Alwi, pen.pengarah JAWI Labuan untuk memberi penerangan kepada guru-guru di bawah pentadbirannya berkaitan dengan Teknik Menjawab P.Islam dan Tasawwur Islam SPM.Satu pengalaman yang bermakna berkongsi ilmu dengan guru-guru veteran,lucu pun ada..Saya dan Diana tidak putus-putus senyum dan ketawa melayan karenah kelas P.Ramlee, Diana yang gelar begitu...

Selesai ceramah, guru-guru veteran tu bersalaman dengan saya, ada yang mohon restu guru la, minta doalah, rasa terharu pula, mudah-mudahan guru-guru tersebut lulus dengan cemerlang...Sahabat saya Diana, i salute n respect u la, bukan semua insan segigih dan setabah kamu melakukan kerja-kerja amal begini, sanggup jadi guru kepada mereka semata-mata untuk bantu mereka naik pangkat dan gaji...mulia sungguh hati kamu...baarakallahu fiki.

No comments:

Post a Comment